lördag 28 maj 2016

Från psalmsång till profan lördagsklädsel



Jag har tidigare berättat om att det sällan är en tyst stund i huset. Åtminstone inte om Loppan är hemma. Och vaken. För hon sjunger konstant. 

Och repertoaren är bred. Väldigt bred. Allt från barnvisor, gamla sextiotalslåtar (?!), åttatiotalsklassiker till nutida musik. 







Och så ibland som imorse. Då jag skulle locka håret på henne inför ännu ett kompiskalas och hon kommer dragandes med en psalmbok! Jodåsåatt. Där stod vi. Imorse. I sovrummet. Med fönstret öppet. Och lockade hår och sjöng psalmer. Alltfrån Den blomstertid nu kommer till rena julpsalmer. 


Inget konstigt alls. Jag sa ju att repertoaren är bred. 







Håret? Jodå, det blev så här. 








Och jag vet inte om det var för att väga upp den oväntade religiösa starten på dagen som gjorde att jag valde en något mer profan klädsel för dagen...







Men bara lite blygsamt. Man vill ju inte skrämma folk. Inte varje dag jag lämnar huset iklädd kläder med dödsskalle på, kan jag ju säga. 






Inga kommentarer: