lördag 30 januari 2016

Januari - när längtan efter ljus och värme är som störst


Januari. Den absolut värsta månaden på året. Så skönt att vi snart vänder kalenderblad och går mot ljus och vår. Just idag har vi absolut värsta januarivädret. Grått, blåsigt, kallt och intensivt småregn som faller horisontellt. Pga blåsten alltså. 

Håller mig inomhus och kurerar en annalkande förkylning och går igenom mitt instagramflöde på sommarbilder från förra året.

Just såna här dagar känns det nästan overkligt att det kan vara grönt och varmt och soligt... 







Eh... visst känns det overkligt? 

Åhhh vad jag längtar efter att äta frukost i trädgården...




Och grilla. Och sitta ute i trädgården när solen gått ner. Fika i trädgården. Och äta sill och nypotatis.




Glass på stranden.




Tjuvplocka smultron hos grannen, Äta solvarma jordgubbar och vänta på första laddningen nypotatis. 






För att inte nämna det här. Varma dagar på stranden...  




Och fina sommarkvällar. 




Men ok då. För att inte bli helt knäckt av sommarlängtan så visar jag även den här instagrambilden som jag lade upp en julidag i fjol. Elva grader. Som häromdagen. 



Inga kommentarer: