fredag 1 januari 2016

Familjefilmtips!


Det går ovanligt många barn- och familjefilmer på bio just nu. Häromdagen var Loppan och jag på bio.

 Loppan fick välja vilken vi skulle se och jag hoppades i hemlighet att hon skulle välja Snobbenfilmen. Som liten älskade jag Snobbenfilmer och jag hade en ganska ansenlig Snobbengosedjursamling. Men nu när vi sett filmen hon valde är jag såååå glad att hon valde just den film hon valde. Dvs hon valde inte Snobben.




Hon valde Tsatsiki, Farsan och Olivkriget och det var en riktigt riktigt bra familjefilm. Har väl aldrig hänt att jag blivit rörd till tårar av en barnfilm, men det blev jag. Och sugen på sommar och sol och grekiska öar...




TSATSIKI, FARSAN OCH OLIVKRIGET
Jag ger den fem smajlisar. Och lägger till ett plus på slutet. 

Att åttaåringen gillade den är väl ganska givet. Hon gillar det mesta i filmväg. Men denna var speciell. Det tyckte även hon. 





Om man är otålig och först på plats när de öppnar salongen kan hända att 





man en kort stund får hela salongen för sig själv. 





Efter att ha äit både godis och popcorn på biografen blev vi lite mer hungriga och fortsatte med hamburgare. Alltså denna hunger i juletid... 


Åhhh, vilken bra film!
Se den!


Inga kommentarer: