torsdag 30 juli 2015

Vattenmelon - i fast och flytande form

 


 
Iskall vattenmelon en varm sommardag. Finns det nåt godare?
 
Även om det inte varit många jättevarma dagar hittills i sommar så har vi konsumerat mängder av vattenmelon. Nu har de dessutom gått ner i pris och smakar desto mer, så nu äter vi än mer.
 
 
 
 
Den här köpte jag häromdagen. Jag tog den minsta jag kunde hitta... Stor som en höggravid mage, eller hur?
 
I Berlin testade jag en drink som hette Watermelonman. Nu är jag ingen drinkexpert, så jag vet inte om det är en "känd" drink, men för mig var det en nyhet. Och såååå himla god. Kom hem och googlade för att hitta recept och det visade sig att det är en drink med ursprung just från Berlin. Käckt! Här kan man läsa mer och även hitta receptet.
 
 
 
 
Här är ett annat recept, som dessutom innehåller färsk vattenmelon, istället för vattenmelonsnaps.
 
 
 
 

Inga kommentarer: