fredag 17 juli 2015

Sommarmat - Återvinning

Det är nåt visst med sommarmat. Man kan ta nästan vad som helst och servera tillsammans och det blir gott. Om en av ingredienserna är nåt grillat och man äter utomhus.
 
Dagens lunch bestod av rester från gårdagens grillmiddag. Och banne mig, om inte resterna blev godare än originalrätten!
 
 
 
 
Efter
 

 
 
Före
 
 
Eller nej, det var gott bägge rätterna. I princip tog jag det som blev över av bulgur, sallad och vattenmelon och så blandade jag ihop det. Med resterna av en av såserna. En liten liten klick blev över i såsskålen och det rörde jag ner tillsammans med det andra. Och så skar jag den grillade kycklingfilén i mindre bitar och blandade ner. För att fräscha till blandningen idag rörde jag ner lite färsk ruccola och fyllde på med lite extra grönsaker och lite solrosfrön och pumpafrön. Sen åt vi det som en kall bulgursallad. Såååå gott!
 

Inga kommentarer: