tisdag 2 juni 2015

(Härom)dagens klipp

 
Läste nånstans att vi haft den kallaste maj sen 1962. Jisses. Inte konstigt att jag inte kan minnas nån kallare maj, jag var ju inte född 1962. :-)
 
Men himmel så kallt. Glad jag fick lite värme i Shanghai - sista bilderna kommer förresten snart i ett eget inlägg - och glad att jag passade på att göra lite trädgårdsarbete häromdagen, de få timmar det var uppehåll och något behagligare temperatur. Det var visst hög tid att klippa buxbomsbollarna. Tur att jag läste det på nån blogg, för annars hade jag trott att det var alldeles för tidigt. Med tanke på vädret.
 
Men men, det blev klippt häromdagen.
 

 
 
Ju större de blir desto trängre i rabatten och desto svårare att klippa.
 

 
 
Man får nästan göra akrobatiska övningar för att komma till.
För att inte tala om de akrobatiska övningar man måste göra för att fotografera när man klipper.
 

 
 
Men fint blir det. Med nyfriserade buxbomsbollar. Vet inte varför jag får associationer till nyklippta pudlar när jag ser dem...
 
Gummistövlarna på bilden är förresten ett annat klipp. Hittade dem på Skopunkten för ett tag sen. Tillsammans med Loppans sommarskor fick jag rabatt (3 för priset av 2) och de kostade inte mycket före rabatt. Men jag gillar att de är så smidiga. Och inte tar så mycket plats när man inte använder dem.
 
Häromdagens klipp var detta. Och då nämner jag inte sniglarna jag fann under en kruka...
 
 
 

Inga kommentarer: