lördag 2 maj 2015

Trädgårdssäsongen invigd

 
 
Oj vad vi har varit flitiga idag.
 
Idag har jag:
 
Ätit frukost i morgonsolen på entrésidan.
 
Suttit länge kvar på stolen i solen efter frukosten och njutit av morgonsol och lidit av träsmak i rumpan.
 
Rensat ogräs i alla rabatter, på entrésidan och trädgårdssidan.
 
Rensat ogräs mellan plattorna på entrésidan.
 
Solat en stund efter ogräsrensningen på entrésidan.
 
Läst några sidor i en bok. 
 
Ätit lite godis.
 
Haft lite ångest över det ätna godiset.
 
Högtryckstvättat plattorna på entrésidan.
 
Målat en pallkrage.
 
Varit supernöjd över att jag köpte en omålad pallkrage som var hundra kronor billigare än en målad. Jag hade ju färg hemma och det var snabbt gjort att måla två lager färg. Vad ska jag göra med den sparade hundralappen..?
 
Planterat om fyra plantor kaukasisk förgätmigej eftersom de står i vägen för tänkt potatisodling och placering av nymålad pallkrage.
 
Hållit tummarna att de flyttade kaukasiska förgätmigejerna inte vissnar för de såg ganska slokörade ut efter flytten.
 
Tokvattnat sagda förgätmigejer.
 
Tvättat x antal maskiner tvätt.
 
Lagat fyra matlådor lax.
 
Grillat kycklingspett och ätit i kvällsolen på trädgårdssidan.
 
Funderat över attgöralistan för morgondagen.
 
 
 


 
 
Eftersom jag haft fullt upp blir det inga bilder från min egen trädgård som får illustrera det här inlägget. Det är bilder från pinterest.com.
 
 
 

Inga kommentarer: