torsdag 27 november 2014

Hämtar julinspiration inför advent

Ok, då kör vi. Jag börjar med att hämta lite inspiration. Jag vänder mig som vanligt till favoritplatsen i cyberrymden, pinterest.com.

Vi börjar med att titta på lite adventsljusstakar som tilltalar mig. 




Väldigt fint, men jag undrar om det hade varit något pynt kvar när vi väl nått fjärde advent... 
De där polkagrisarna...




Nåt sånt har jag visst i min jullåda. Gillar enkelheten. 
Fast vilken dålig kvalitet på ljusen på just den här bilden! 




Återvinning. Naturvänligt.
Återanvändning av några konservburkar och så lite dymo på det.
Käckt.

Stjärnorna liknar några jag köpte på Netto för nån vecka sen.
Jag tänker hänga mina i köksfönstret.




Lite återanvändning igen.
Lite lantligt. Passar inte riktigt hemma hos mig, men jag gillar.

Fast lite brandfarligt, eller?
Mossa OCH trä. Hrm...
Och väldigt korta ljus.




Det här gillar jag!
Nåt sånt har jag funderat på.

Blockljus kan man ha tända hela adventsveckan och inte bara en liten stund på själva adventssöndagen.




Fem ljus?? 




Lite luciakronakänsla.
Men rent och snyggt.


Jag får gräva i jullådorna och se vad jag hittar på i år.
Fast först måste jag få ner lådorna från vinden...


Loppan, vi är på gång.
Åtminstone tanke- och planeringsmässigt.



Inga kommentarer: