söndag 10 augusti 2014

Ett smakprov av Småland




Här i farmor och farfars fina sommarhus i Småland har barnen tillbringat veckan. Och i fredagskväll åkte maken och jag dit för att hämta hem saknade barrn och för att få ett smakprov på deras Smålandsupplevelse.




Vi möttes av glada barn och det här lilla charmtrollet som ser lite skamsen ut på bilden. Men det var nog mest för att hon inte är så glad för att bli fotograferad.




Vi började med ett smakprov på kräftorna som de fiskat dagen före. Eller natten kanske är mer korrekt. Nyfångade, nykokta och närodlade var de i alla fall. Och goda. 




Varje morgon börjar med ett morgondopp.




Jag gjorde som Smilla. Valde att titta på. 
Och jag  kunde lägga hundvakt till min lista på uppdrag (läs: undanflykter)  vid vattnet. Badvakt, materialförvaltare, fotograf, hundvakt.  Hur ska jag hinna bada? :-) 





Herrarna i familjen trivdes som fisken i vattnet. 




Och knappt hade de torkat och fått i sig frukost förrän det var dags igen. Att bege sig mot vattnet. 

Några valde att cykla




och några valde att promenera.




Promenera. Med lite paus emellanåt. 




Har tappat räkningen på hur många gånger jag packat badväskor den här sommaren.  




Framme! 




Snabbt mot vattnet.




Och efter låååång stund i vattnet hem igen.




Till det lilla huset som ligger alldeles precis vid vattnet.  För lite fika. 




Och sen på med badkläderna igen. 




Så här är det nog. Att tillbringa en vecka hos farmor och farfar i Småland. Äta och bada. Bada och äta. 

Precis som det ska vara. 






Inga kommentarer: