söndag 31 augusti 2014

Boktips och övergivet hus

(bild via pinterest.com)

Loppans rum är i stort behov av make over. 

Alltså barnrum, blir de nånsin optimala? Inte nog med att barnen växer ur sina kläder så det knakar, de växer även ur sina rum. Eller kanske inte, men behoven av möbler och lekutrymme skiftar. Loppan behöver skrivbord. Och bättre plats för allt småpillerill som jag håller på att bli tokig på. 

Tror att jag känner extra stort behov av att göra om på hennes rum just nu eftersom hon snart fyller år och då brukar det ju som bekant bli en del nya leksaker. 

Men de gamla? Jag önskar jag kunde säga att det finns leksaker på hennes rum som hon inte leker med, så man med gott samvete kunde plocka bort dem. Men nej. Hon leker med allt. Precis allt. Och har stenkoll på precis varenda pryl. In till minsta pillerillpryl.

Googlade barnrumsinspiration på pinterest.com och hittade så klart massor av fina bilder. Och fiffiga tips.

På bilden ovan ett fiffigt tips på bokförvaring. I utrymmet bakom dörren.
Smart.
Men Loppan har själv kommit på att utrymmet bakom dörren kan fyllas. Med legobitar, dockor, dockskor...



Förresten. När jag surfade runt på pinterest hittade jag även en bild på ett kanonfint dockhus.


(bild via pinterest.com)


Dockhuset är förresten nog det enda som hon inte leker med!
Aha, det ska ut! 


Fortsättning följer.



Inga kommentarer: