fredag 18 april 2014

Uppe med tuppen

Om klockan ringer fem varje vardagsmorgon och jag masar mig upp kvart över så längtar man fem dagar i veckan efter sovmorgon.

Men.

Det finns ingen sovmorgon i den här kroppen. Jag är som förprogrammerad att vakna tidigt. 
Även en sån här dag. En ledig dag. 


Nåja. Jag kan duscha utan att nån rycker i toalettdörren. Fast det gör det förstås inte nån på vardagsmorgnarna... eftersom det bara är jag i familjen som stiger upp med tuppen. Men jag kanske kan unna mig att läsa morgontidningen? 


Uppe med tuppen. Låter bra så här i påsktider.
Påsktuppen och jag.


(bild via pinterest.com)


Godmorgon!




2 kommentarer:

Nilla Tankebubblor sa...

Här är en till! Jag stiger upp 5.20 och idag blev det att jag vaknade strax efter den tiden ändå, men man kan ju ligga och dra sig! :-)
GLAD PÅSK!
Ha en fin påskhelg!

smile sa...

Detsamma!