lördag 12 april 2014

Från katt till kanin


Idag var det som sagt dags för fest igen. Loppan bjuden på maskerad med djurtema. Ansiktningsmålningen hade jag hittat inspiration på pinterest.com redan tidigare i veckan, men kvart över sju imorse vaknade jag och kom på att jag glömt/inte hunnit/inte orkat fixa resten. Dvs kläder. Tur att present var fixad i alla fall...




Kalas med djurtema.




Jamen står det djurtema på inbjudningen så får man så klart köra på det spåret. 
Även när det gäller presentpapper och kort.



Så kvart över sju imorse rotade jag runt både i hjärnkontor och i Loppans garderob och kom fram till att det fick bli en rosa kanin. Rosa kläder finns det en del av i hennes garderob, om man så säger... 


Men så slog det mig att en kanin ju måste ta en svans!
Att sitta halv åtta en lördagmorgon och pilla ihop en kaninsvans är inget man gör var och varannan lördag precis. Eller rättare sagt det gör jag inte om. Pilligt värre. 






Men till slut fick jag till det och hade gjort en garnboll att fästa i rumpan på henne.






Kläder, garnboll och inspirationsbild.






Idén att håret skulle vara i två tofsar, aka kaninöron, stod Loppan själv för. Briljant, tyckte jag som inte hunnit skänka en tanke åt håret.





Och så här blev kaninansiktet. 

Med lite fantasi så kanske man ser att det ska föreställa en kanin... 


Men nu får det nog räcka på ett tag med maskerad och ansiktsmålande, tycker jag. 
Men vänta... nämnde hon inte nåt om att de skulle vara påskkäringar på fritids nästa vecka..?


Men åh...


Asch. Lite röda kinder och några fräknar är väl ingenting mot katt- och kaninansikte. Bring it on, I fix.



Inga kommentarer: