lördag 3 augusti 2013

På spåret

Vad var det då vi gjorde häromdagen som gjorde att jag var tvungen att sova middag och att jag vaknade med grym träningsvärk på morgonen? Jo, det här:










Vi gav oss ut på en dressincykelutflykt.




Vi kunde inte valt bättre dag att göra det. Alldeles perfekt lagom varmt väder. 






Första streckan gick ganska fort och man behövde knappt trampa. Hemåtvägen gick det uppför och det var nog där träningsvärken kom från. 






Medan far, mor och son turades om att trampa två dressiner var det en i familjen som bara satt och njöt av åkturen.




Här är det son som trampar och far som vilar. Det gick liiiite långsamt i uppförbacken.




Mitt i backen stod den här. 




Ändstationen.




Och här var vägs ände. Då fick man lyfta av dressinerna och vända dem och cykla tillbaka.




Men först var det fika.




Har tappat räkningen på hur många pastasallader jag gjort denna sommaren.




Jodå. Hon var också med. 




Och de här. Den där gröna historien till vänster var ingen liten rackare kan jag säga. Blä.




Om vi inte varit lite varma och trötta när ni lämnat tillbaka cyklarna hade vi lätt cyklat ett varv till. Det här kommer vi att göra om. Flera gånger. 

Dressincykling rekommenderas.



Inga kommentarer: