onsdag 21 augusti 2013

Ikeabegär

Så kom då den efterlängtade Ikeakatalogen i brevlådan häromdagen. Har väl aldrig tidigare hänt att det skulle ta mig två dagar innan jag ens öppnade den, men nu har jag bläddrat. 

Vad jag tycker? Efter en första genombläddring så är jag inte helt förtjust. Gillar inte stajlingen direkt, så det krävs nog några genombläddringar för att se detaljer och fiffiga lösningar, som ju Ikea är mästare på. 

Men. En sak har jag (eller vi, för maken och jag är rörande överens) fastnat för. Eller rättare sagt, vi fastnade inte i katalogen, vi fastnade när vi såg den irl i varuhuset för ett tag sedan. Den här:



Strandmon fåtölj med matchande fotpall. 

Japp. En sån vill vi ha. Under trappan.Precis rätt färg.

Men först ska väggar målas, trappa målas och golv fixas. Och matchande soffor hittas. Men jag höll ju på att glömma. Först måste vi fixa finansiering. 

Ja ja, vad är väl en bal på slottet... 


(bilder från ikea.se)



Inga kommentarer: