söndag 7 oktober 2012

Trädgårdstankar

Vaknade till perfekt väder för att åka skateboard. Eller rensa i trädgården. Skateboardåkandet står sonen för. Lycka att en kompis ringde precis efter frukost och ville ha sällskap i skateboardåkandet. Övriga familjen begav sig ut i trädgården. För att plocka undan sommaren.


(via pinterest)
Jo, jag gillar hösten. Jättemycket. Men precis lika mycket som jag gillar hösten avskyr jag att plocka undan sommaren i trädgården. Både för att det är tråkigt jobbigt ansträngande och för att det är lite vemodigt. Man går där och tömmer krukor och flyttar undan pynt och smälter sommaren som gått. Egentligen angenämt, eftersom jag är tycker att vi haft en kanonsommar, men ändå. Lite vemodigt. Ännu en sommar som swischade förbi. Typ.

(via pinterest)
Lagom till att krafterna sinade började det småregna. Vi får fortsätta en annan dag. Men nu är i alla fall studsmattan nedmonterad, x antal krukor tömda och uteköket tömt på pynt.

Kanske bra ändå. Att ta det omgångar. Då kanske jag hinner samla energi till att peta ner en och annan vårlök nästa gång jag röjer i trädgården. Vårlökar som påminner om att det snart är dags att plocka fram sommargrejorna igen.

Inga kommentarer: