måndag 22 oktober 2012

Stort ögonblick värt att föreviga

Plötsligt händer det. Först lite protest, men sen släppte det. Eller rättare sagt, lät hon simläraren släppa taget och hon tog sig på egen maskin från ena bassängkanten till den andra. Med simdyna. Först på rygg och sen på mage. Hurra!!!

Vet inte om hon ärvt min gen som vill föreviga och dokumentera allt, men i vilket fall som helst så skyndade hon sig hem från simskolan och gjorde den här teckningen. 


Den föreställer ögonblicket strax innan hon lät simläraren släppa taget. Men det ser ni väl?

Själv vet jag inte om jag är mest stolt över prestationen i vattnet, att hon valde att dokumentera det strax efteråt eller kvaliteten på teckningen.

2 kommentarer:

Fråga Ugglan | Klok som en coffeetablebok sa...

Det är klart att vi ser! Hade jag varit simläraren hade jag varit sjukt nöjd över de där låååånga benen, för övrigt! :)

Anonym sa...

Stora loppan - på alla plan! Vilken tjej! Många strängar på sin lyra. Vad månne bliva...??? /M