lördag 4 augusti 2012

Yoko


I Wanås slottspark hittar man den här allén. På avstånd ser det ut som en märklig trädsort. Är det vita löv? Eller frukter? Eller blommor?



Går man närmare ser man att det är papperslappar som hänger i träden.



En installation av Yoko Ono. Ett Wish Tree.


Bredvid allén står det här. En burk (superfina)  lappar, sax, pennor och snöre.


Bara att ta materialet och skriva ner sina önskningar. Här står fina kusin A och skriver sina önskningar.



Och här står storebror och lillasyster och skriver ner sina.


Där i allén kunde man gå hur länge som helst och läsa den ena önskningen efter den andra. Den här var lite söt. "Att hitta en man som livskamrat. Gärna mörk". 


Eller vad sägs om den här. "Jag önskar mig dild i lange baner. Tak". Skrivet av någon som misslyckats med sin dillodling, tro?



Vad sonen skrev på sin lapp har jag ingen aning om. Jag kan bara gissa.

Om jag själv skrev nån lapp? Nja... nej. Jag har allt jag kan önska mig.

Inga kommentarer: