fredag 4 november 2011

Fredag! Fredag! Fredag!

En julsäck? Har jag samlat mina julklappsinköp i en julsäck? Nej, det är en jutesäck som hänger som ett minne av den jutevävsfabrik vi besökte idag.


På utsidan går det inte att se vad som döljer sig därinne.

Innanför dörren sitter den gamla stämpelklockan kvar. Men den används knappast till det den ursprungligen användes till.

För den gamla jutevävsfabriken rymmer numera en skejthall!

Att det hänger trasiga skateboards i taket i en skejthall förstår jag. En skateboard kan gå sönder.

Men att man kan offra skorna förstår jag inte. Har aldrig sett någon skejta i strumplästen...

Å definitivt inte den här killen där han susar förbi.

Man börjar bli rätt van vid att våra familjeutflykter går till skejtarhallar eller skejtarparker. Hockeymorsor och fotbollsmorsor har man hört talas om. Jag är visst en skejtarmorsa...

1 kommentar:

Angela sa...

En sådan där stämpelklocka känner man ju igen ;-).