söndag 27 november 2011

Advent i mitt hus

Med stormen vinandes runt knuten har vi så adventspyntat, dottern och jag. Medan killarna var på fotbollsmatch. Tittar ut i mörkret och ser att kransen jag satte på lekstugedörren har blåst iväg. Och tittar jag bort mot grannens tomt ser jag att ordningen är återställd. Julbelysning på plats i träden.
Dottern har rummet fullt av små julänglar. I köket är det rödvitrandigt. Julpynt i grått, betong och vitt har kommit fram. Väntar ytterligare en vecka på det mer juliga. Som förmodligen kommer hålla sig på barnens rum.
Advent i mitt hus. Men i själ och hjärta kan jag inte fatta att vi är där. Trots dotterns tappra försök att skapa julstämning med alla sina julvisor.
Imorgon är det jag som shoppar på mig ett gäng hyacinter.

1 kommentar:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Vi har tänkt på er idag när vi hörde om stormen. Håll i hatten!

Kram!