tisdag 5 januari 2010

Levande bilder

Älskar att dokumentera barnen och mängden digitala bilder är gigantisk här hemma. Men man vill ju njuta av att titta på bilderna och hur ofta sätter man sig och bläddrar i fotoalbum?

Jag vill slå ett slag för den digitala fotoramen. Fick en i julklapp av maken och det blev en sån succé att vi genast inhandlade en till. Nu har vi två ramar, en som visar foton i stående format och en i liggande format, och vi njuter av att titta på bilderna. Inte minst barnen älskar att se på fotona och tvååringen är mäkta stolt för hon tror att hon "är på TV".

Ett annat tips angående fotografering läste jag här hos Weronika. Tror minsann att jag ska anamma det. En fotobok vid årets slut på bilder från vardagen - vilket tidsdokument!

Och imorgon startar vi det här. Vanlig Vardag på initiativ av en superduktig fotograf, Annelie, som bjuder på finfina bilder på sin blogg.

1 kommentar:

Fröken Råsmart sa...

Vilken bra idé med en fotoram! Jag har nu uppdaterat mitt inlägg med receptet på räkbakelsen med ostbågar.