torsdag 21 januari 2010

Gräm och saknad

När julgranen åkte ut, blev det ett tomt hörn i vardagsrummet. In åkte en växt. Som stått i sin lilla plastkruka på ett fat och sett trist ut i snart två veckor nu. Letar ytterkruka och har inte hittat nån. Ännu. Eller, jo, men...

Grämer mig över att jag vet en kruka som hade varit perfekt. Som tidigare stått i precis det hörnet. Innan den förpassades ut i carporten. På tillfällig förvaring tills den kändes ok att ta in igen.

Problemet är bara att den stod där ute i fyra år. Och jag vet inte hur många gånger som vi konstaterade att den stod i vägen och vi ifrågasatte om vi verkligen skulle få användning för den igen.

Nu gissar ni vad som hände, eller hur? Japp. Den gick till de sälla jaktmarkerna. För inte alls länge sen. Och NU kommer jag äntligen på att den hade passat perfekt i mitt julgranshörn...!

Suck.
En bild på helt andra blommor och helt andra krukor. Från Carmöbel.

Julgranen, förresten. Den är djupt saknad. Av dottern. Som dagligen undrar var julgranen tog vägen. Eller är det kanske så att hon undrar över hur julgranen plötsligt förvandlats till en liten grön spretig växt..? I ful plastkruka.

1 kommentar:

Annelie Johnsson sa...

Visst blir det tomt! På min att göra lista står oxå att införskaffa lite nya växter, men jag får aldrig tummarna ur tyvärr...