fredag 17 mars 2023

Fredagslista: Fira!

 

Jisses vad fort den här veckan rusade förbi. Fredag igen och jag hann inte blogga på nästan hela veckan. Men vi avslutar väl vardagsveckan med en lista, tycker jag. Bra tema, fira. Jag tycker absolut att man ska fira allt som firas bör, men att ha en massa kalas och firande med massa gäster tappade vi lite bort i sviterna av pandemitiderna... Vi har inte riktigt kommit igång. Vi firar fortfarande mycket, men vi firar i det lilla formatet. Mest bara vi fyra i familjen.

1. Vad hade du för orsak att fira senast?

För två helger sen. Maken fyllde år. Nu till helgen firar vi igen, då fyller sonen år. Fast just nu, idag på fredagskvällen, firar jag lite mentalt att jag fixade två jobbmöten som stressade upp mig tidigare i veckan. Värt att fira, tycker jag, för bägge mötena gick galant. Nu undrar jag varför jag stirrade upp mig. Jag firar också lite i förväg att jag snart är färdig med trappan. Tror jag. 

2. När klappade du senast händerna?

Haha, kanske lite tokig anledning att klappa händerna, men förra fredagen när vi tittade på Bäst i test och testet där Markoolio och Linnea Wikblad recenserade sitt udda sportinslag. Alltså det var nog det roligaste testet nånsin i Bäst i test! Jag både skrattade och klappade händerna. Erkänner. Och skäms lite nu när jag skriver det. Märkligt sitta framför tvn och klappa händerna... 

3. Vad för något fick senast tummen upp från dig?

Det var nog i en teamschatt på jobb tidigare idag. Jag svarar nog väldigt ofta med tummen upp i teamschatter...








4. Firar du när tillfälle ges?

Absolut! Se ovan. 

5. Vilken dag på året firar du mest?

Skulle vilja svara nyårsafton, men det är nog den typiska firardag som jag firar minst. Eller gillar minst. Har av nån oklar anledning aldrig gillat nyårsafton. Julafton är väl annars ett givet svar. Men jag lägger till de tre dagar på året när maken och barnen fyller år. Då firar jag rejält. Gillar att överraska. 










Trevlig fredag, nu firar vi att det är helg hörni!


2 kommentarer:

Nilla Tankebubblor sa...

Just det, jag klappar också i händerna vid tv:n! :-) Det känns märkligt eftersom jag är själv i rummet... men jag tror att jag faktiskt klappade åt samma sak som du!
Och jag gillar inte heller nyårsafton. Det känns som jag skriver varje år att jag avskyr alla smällare som skjuts olagligt häromkring. Och att januari är en deppig tid på året.
Påsken kommer snart som en vårig och kravlös helg att fira på!

smile sa...

Eller hur @nilla, påsken är en favorithögtid!