måndag 26 oktober 2020

Skogspromenad, givmild granne och stjärterumsblommor

 



Inser att min mobil, mitt instagram och min blogg börjar bli full med bilder från mina (nästan) dagliga skogspromenader. 





Men det är ju galet vackert, man kan inte låta bli att försöka fånga det på bild. Men verkligheten överträffar ändå alltid bilden, det går inte att fånga exakt hur magiskt det är. 


Det här är bilder från i lördags. Solsken och magiska höstfärger. Det går fort nu. Men är det fler än jag som tycker att naturens färger är mycket skarpare och intensivare denna hösten? Träd och växter som växlar till rött är så otroligt röda i år. 





Ni vet att jag har en granne som gärna delar med sig av bär och rabarber? Igår knackade hon på och erbjöd lite blommor. Hade inte hjärta att tacka nej. Svårt att placera blomsterbuketter i köksrenoveringsröran.







Men finns det hjärterum så finns det stjärterum. Och det blev nästan bokstavligt, för en av blommorna hamnade här. På toaletten. 








Och de andra hamnade i sovrummet. Som by the way i övrigt är alldeles galet stökigt med påsar och lådor fulla med skafferivaror och annat jox från köket. Men där på hyllan över sängen fanns det plats. Och riktar man blick och kamera bara dit, så ser det ju piffigt ut.




Inga kommentarer: