torsdag 17 september 2020

Soliga septemberdagar, kaffe på maten och tårta after work

 

Soliga septemberdagar. Har vi fått de senaste dagarna. Temperaturen har stigit över 20-strecket och det är nästan som det är varmare än när det var som varmast mitt i sommaren. Är det för att man nånstans inte riktigt är inställd på så höga temperaturer i september? 


Nåja, det är tacknämligt. 







För då kan man göra som jag gjorde iförrgår. Åt lunch i solen på en mysig uteservering. Fast jag var inte ensam om att komma på den tanken. Tur att jag och mitt lunchsällskap var tidiga, för bara fem minuter efter att jag tog den här bilden var uteserveringen fullsatt. 



Och värmen? Det var så varmt att vi fick ta vårt "kaffe på maten" i skuggan, efter att vi ätit lunchen mitt i solen. 








Nån timme senare var det dags för kaffe igen. Inte "kaffe på maten", utan "kaffe med dopp". Eller nej, vi doppade inte bakverken i kaffet, såklart! Jag försöker bara göra mig lite lustig. Det blev kaffe med tårta. För att fira lite. Och så ljuvligt att kunna göra det i trädgården, i 23 gradig värme när klockan var efter fem på eftermiddagen. I mitten av september. 









Inga kommentarer: