tisdag 14 april 2020

Trädgårdsinspiration och hopp om trädliv


Så var det måndag igen. Eller måndag? Det är ju tisdag! I kalendern ja, men ändå måndag eftersom det är veckans första arbetsdag/skoldag efter påsklovshelgen.


"Det känns som vi haft sommarlov" sa barnen om påsklovet. Inte på grund av längden på ledigheten, utan med tanke på vädret. Bortsett då från att det igår, när jag satt ute med morgonkaffet och det plötsligt kom en intensiv hagelstorm. 


Längtar till att det blir riktigt grönt i trädgården, men än så länge är det frostiga nätter. Mina olivträd får stå kvar i vinterförvaring i carporten. Under tiden får jag nöja mig med att googla trädgårdsinspiration. Bilden nedan hittade jag på pinterest.com.





Lagom stor gräsmatteplätt... 





Gillar stenarna. Och hade gärna suttit i den där bersån med saft och bullar. 






Gillar precis allt på den här bilden. 





Avslutar med den här bilden som visst är från samma trädgård som översta bilden. 


I min egen trädgård väntar jag med spänning på om det HÄR trädet som vi fick beskärningshjälp med i höstas har överlevt. De andra träden i trädgården har börjat på knoppar, men det syns - än så länge - ingenting på det kraftigt beskurna trädet... 



Inga kommentarer: