måndag 7 oktober 2019

Reslust och varför du ska låsa in en sko i hotellets värdeskåp





Är det fler än jag som blir resesugen så här på hösten? Jag blir alltid det. 






En weekend i nån mysig stad, hade inte alls varit dumt. När det inte är alldeles för (sommar)varmt och innan det blivit för kallt. När man kan sitta på uteserveringar, eller tveka lite om man ska fika utomhus eller inomhus, för bägge verkar lika lockande. 







Jag är sååå sugen. 


Men istället roar jag mig med att göra tillbakablickar till sommarens resa. HÄR var senaste inlägget. När jag googlade inför det inlägget snubblade jag över en intressant artikel med flygvärdinnornas 9 bästa tips inför resor. Alltså sååå bra! Jag tror jag redan anammat de flesta av dem, och nu behöver jag inte känna mig tokig som lägger extra namnbricka inne i väskan, kopierar mitt pass, och har extra ombyte underkläder i handbagaget. Men ett tips som jag inte redan anammat, men som jag definitivt ska göra hädanefter är att låsa in en sko i värdeskåpet på hotellet! Så himla smart! Önskar jag tänkt på det en gång när vi var i Bryssel...


Va?? undrar du. Varför i hela friden ska hon låsa in en sko i värdeskåpet? Jo, det kan du läsa om HÄR




(bildkälla pinterest.com)



Inga kommentarer: