fredag 18 oktober 2019

Mot stjärnorna


Nu är jag ingen fan av Star Wars, rymdfilmer och science fiction, men jag följde trots det med maken igår och såg filmen Ad Astra på bio. Kanske kan det vara Brad Pitt som lockade mer än rymdtemat..? hrm... Nåja, vi såg alltså Ad Astra. En amerikansk science fictionfilm där Brad Pitt spelar huvudrollen som en astronaut som ger sig ut i rymden på jakt efter sin försvunna far, vars experiment hotar hela solsystemet. 


Även om jag, som sagt, inte är en fan av rymdfilmer, så hade jag förhoppningar om något sevärt när jag läste recensionerna. "...snabb, snygg och optimerad för svindel..." kulturnyheterna svt,  "...fascinerande storslagen roadmovie..." dn, "...Ad Astra är en riktigt lyxig rymdfilmsupplevelse..." Kulturnytt P1. 


Nja... i ärlighetens namn så var väl inte recensionerna översvallande överallt, och nja, den går inte upp på mitt topplista över sevärda filmer 2019 precis. Jag tycker att rymdscener med biljakter och aggressiva exploderande schimpanser i rymden lätt blir lite... tramsigt. Förlåt. Så nej, rymdfilmer är ingenting för mig. Men Bratt Pitt var inte oäven. Att titta på. 





HÄR kan du läsa mer om filmen och HÄR kan du se trailer. 



Och vill du se en rymdfilm som jag faktiskt gillade, så tipsar jag om DENNA.  


(som vanligt är färgade kursiva ord klickbara länkar) 



Inga kommentarer: