söndag 16 juni 2019

Tag plats!





Vi har ganska många sittmöjligheter i vår lilla trädgård. Jag tycker det är mysigt. Och praktiskt. Jobbigt att behöva bära runt möbler om man vill följa solen. Eller skuggan för den delen. Bättre ha möbler lite varstans där man kan tänka sig att sitta. För att få sol. Eller skugga. Eller äta. Eller slappa. 



Så det har vi alltså. Många sittmöjligheter. Men en av stolarna har börjat ge upp. Den har nog inte överlevt att stå ute året runt. Vi hade bara hunnit konstatera att vi borde byta ut den, men inte till vad. Förrän idag när jag var i en affär i ett helt annat ärende och bara såg den. Stolen. Direkt visste jag att det var den. 






Den här alltså. 






Som en nättare fåtölj.



Eftersom den var väldigt lik vår soffgrupp var jag bara tvungen att testa hur den skulle passa ihop med den. Innan jag placerade den där den var tänkt att stå.






Men alltså, det gick ju inte att flytta den! Den var ju som gjord för att stå just där!






Så nu gör den det.



Och jag funderar på om jag ska behöva åka tillbaka till affären och shoppa en till. För att ställa där jag tänkt ha den från början.



Man kan väl aldrig ha för många sittplatser, eller?



Inga kommentarer: