lördag 14 april 2018

Underbart är kort


Det här med att vara kort. Kort i rocken. Etthundrasextiotvå centimeter för att vara exakt. Är jag. Och när det gäller kläder är det oftast lite meckigt. Jag är så glad när modet med korta byxor kom, för de har lite bättre passform för mig än "normallånga" byxor. 


Idag är jag väldigt glad att jag är så kort som jag är. Minns ni den svarta kjolen jag blev så inspirerad av häromdagen? Klicka --> HÄR så kommer du till inlägget. 






Och kolla här! Den här kjolen, som i och för sig inte är likadan, men ganska lik, sprang jag på i en butik av en slump igår. Precis samma längd på mig som på inspirationsbilden. 






Så här alltså.

Men vad har det att göra med att jag är kort, undrar ni. En lång kjol är en lång kjol. Jo, förvisso. Men det var nog inte en lång kjol jag köpte. För kolla här på bilderna på webshopen;


 


Samma kjol, fast på "normallång" fotomodell. Men inte mig emot, på mig är den precis så lång som jag vill ha den! Perfekt till att släppa ut vintervita ben i Nice i. Tillsammans med promenadvänliga sneakers. Men vilken tur att jag sprang på kjolen i en fysisk butik, för inte sjutton hade jag klickat hem den när jag sett webbilderna... 


Check. Första plagget till packningen klar.



Inga kommentarer: