söndag 18 mars 2018

Unga herrar och lite äldre sådana







Jag brukar alltid inleda mars månad med att konstatera att det är en av årets stora kalasmånader för oss. Det är många i vår omgivning som fyller år. För att bara nämna några, så fyller både maken och unge herrn i familjen år i mars. Fast just detta året blir det nog april som blir värsta kalasmånaden, för då kommer vi att fira sex personer på en gång! Vi kör ett uppsamlingsheat på makens sida och firar totalt sex personer som fyllt år från januari till april. Och samtidigt firar vi lite påsk. Smidigt. Julen vara ska till påska heter det ju. Och visst lär det kännas lite som jul när sex personer ska öppna paket samtidigt. Måtte bara det eviga snöandet avta tills det, så det inte blir vädermässig julkänsla också...  

Men. Ikväll förbereder vi att unge herrn fyller år imorgon. Om man fyller 16 år (herre jisses, hur gick det till?!) så får man väl med rätta kallas unge herrn, eller hur? 


Att fylla år på en måndag är tufft. Det får bli extremt tidig väckning med skönsång och presenter, så vi hinner iväg till skolor och jobb. Och så att jag hinner sätta mig på pendeltåget till mitt jobb. Ja, jag pendlar fortfarande som bekant. Hade hoppats hitta ett jobb närmare hem innan påsk, men... Nåja, det är ju inte påsk riktigt än, så kanske jag hinner. Hrm... 





Tillbaka till kalasandet! Så här såg det ut för några veckor sen när vi firade en annan herre i huset. 










You´re not old, you´re vintage, stod det på kortet.  






Well... jag lyckades visst göra honom tio år äldre, utan att reagera. Förlåt, älskling, men jag lovar göra dig tio år yngre år 2028. 




Inga kommentarer: