onsdag 7 februari 2018

Baka bagels - my way



Efter det lyckade jättecookiebaket i fredags fick jag nog lite övermod. Jag fortsatte baka. Och jag gav mig på nåt som jag aldrig bakat förut. Bagels. Bagels som är så gott. 





(bildkälla: leila.se)


Jag googlade recept och naturligtvis fastnade jag för ett Leila-recept. 












Ehh... ser inte riktigt ut som nåt Leila skulle baka eller hur?  Lite meckigt att göra och det tog hela kvällen att baka. Och så såg slutresultatet ut så här... Hrm... inte mitt stoltaste bakögonblick. 




Men goda var de. Godast alldeles nybakta. 



Vill du testa och se om du kan göra snyggare bagels än jag? Då hittar du receptet HÄR (<--klicka).



Har du inte riktigt koll på hur en perfekt bakad bagel ska se ut? Klicka --> HÄR så ser du hur de SKA se ut. 




(googlad bild, bildkälla okänd)



Inga kommentarer: