tisdag 29 november 2016

My story - pendlarvardag





Häromdagen lade jag ut min pendlarvardag på My story på Instagram. Men eftersom de flesta morgnar ser likadana ut, funkar det lika bra att visa idag. 


Jag vänjer mig aldrig vid mörkret på vintern. Jag avskyr mörka morgnar. Men jag åker gärna tåg i mörkret. Allt för att slippa sätta mig i bilen. Mörkerkörning är inte min grej.






Men när jag missar bussen med fem meter, kanske jag skänker nån tanke på hur mycket tid jag hade vunnit om jag kört bil istället för åka tåg OCH buss... 





Sånt man hinner tänka på när man står och väntar på nästa buss...






Och är det tisdag, kan man tänka så här. Redan på morgonen. 






Men så finns det - tackålov - även fördelar med pendlarvardagen. Sånt som gör att man står ut ännu en pendlarvardag. Nämligen de dagar man kan jobba hemifrån. Som idag, när jag jobbade hemifrån på förmiddagen och åkte in till kontoret vid lunchtid. 


Perrong i dagsljus, det är grejer det! För en pendlare.



Inga kommentarer: