söndag 27 november 2016

Första advent och jultradition nummer 1









Första advent. Istället för att skotta snö, som kanske skulle kännas lite juligt, så har jag spenderat en förmiddagstimme på att skyffla undan världens lövhög. I strålande solsken. Inte alls mig emot. Solskenet alltså. 



Jag har börjat smyga in lite adventspynt. Utebelysningen är på plats och i alla fönster lyser adventsljusstakar. Och i trappan hänger två pappstjärnor som får lysa utan belysning.



Ute i förrådet står övriga jullådor på vänt. Jag har inte bråttom, men det kan tänkas att det finns nån i familjen som, precis som vanligt, är otroligt pepp inför jul och gärna vill pynta nu. Pronto. 



Och jag gör, precis som vanligt, det vill säga smyger in julen. Lite då och då. 



På torsdag är det julfest med julpyssel på Loppans nya skola - det går kalas, för den som undrar - och jag gissar att vi kommer komma hem med en del pynt efteråt. 



Än så länge njuter vi av juleljus. Så efterlängtat, denna mörka november. 



Inga kommentarer: