tisdag 25 oktober 2016

Halloweenkakor


Minns ni att jag berättade att jag köpt maränger och planerat göra spökmaränger?
Oj oj oj, säger jag bara. Det kändes som ett ganska enkelt projekt. Teoretiskt. 





Men det var faktiskt lite meckigt. Lite. Men bara lite. 

Istället för att smälta choklad och "måla" med, valde jag att använda färdig chokladsås. Man får nog vara försiktig att inte använda smält choklad som är varm, för marängerna är omtåliga. Som pensel använde jag tandpetare. Och så tog jag Loppan till hjälp.


Lustigt, när vi höll på med dem var jag jättemissnöjd och tyckte inte alls de såg ut som jag hade föreställt mig.






Men nu när jag tittar på de här bilderna tycker jag de blev jättefina. Och ni kan ju tro vilken succé de gjorde! 


Receptet? Kladdkaka bakad i rektangulär form. När den kallnat skar jag den i lagom bitar, lade en klick vispgrädde på varje ruta och toppade med spökmaräng på gräddklicken. 






Och som en extra munsbit gjorde jag små fyrkantiga bitar och dekorerade med flaggor härifrån.



Inga kommentarer: