tisdag 6 september 2016

Superb septemberstart


Alltså september har definitivt startat precis så som man önskar sig september. Eller åtminstone som jag ser en perfekt septemberstart.






Det går fortfarande att släppa ut benen. Jag har valt bort de allra somrigaste klänningarna och kjolarna, men igår var det banne mig för varmt för den klänning jag valt, trots bara ben. Underbart! 






Och ljuvligt att fortfarande kunna äta ute. Igår åt jag sushilunch på en bänk i solen. Enda nackdelen med utomhusätning så här års är dock getingarna. Men igår råkade jag ut för en geting som inte var så förtjust i sushi. Undrar om det gäller generellt för getingar eller om det bara var den som igår kom flygande med sikte på min sushitallrik och som liksom tvärbromsade i luften när den närmade sig sushibiten. Som om den inte gillade lukten eller nåt. 


Jag tror jag ska bara äta sushi framöver, om det är så att getingar inte gillar det! Haha!






Häromkvällen regnade det. Och det var inte ett sånt där grått, kallt och blåsigt regnoväder. Det var snarare ett milt och kvavt regn, som gjorde det mysigt att titta ut i trädgården. 



September. Tack för att du börjat så fint! Fortsätt gärna så.








Inga kommentarer: