torsdag 25 augusti 2016

Sopprecept och småländskt utflyktstips







Igår åt jag supergod soppa till lunch och när jag berömde kocken, kom hon tillbaka med receptet. Ja, det kan vara så att jag bad om receptet... 


Och jag delar så klart frikostigt med mig av det här: 




Mängderna får man känna sig fram till. 


gröna ärter
vitlök

fräses upp i en klick smör


Tillsätt 

kokosgrädde (kokosmjölk?)
finhackad rosmarin
grädde
Bongs flytande brynt charlottenlöksfond
salt


Koka ihop alla ingredienser och mixa sedan och späd med 

vatten 

till önskad konsistens. 


Salta och smaka av om det eventuellt behövs mer vitlök och/eller fond. 



Sååå himla gott! 


Och det småländska utflyktstipset då? Där man kan få den här soppan på lunchbuffén? Det hittar du här


Jag rekommenderar både soppa och utflyktsmål. 



Inga kommentarer: