fredag 1 juli 2016

Out of office



Efter en intensiv jobbvår var det så äntligen dags för den där dagen man längtar efter hela året. Som vuxen. Som barn är det julafton man längtar mest efter. Och sin födelsedag. Men som vuxen tror jag att det är sista arbetsdagen inför semestern. 







Trodde väl aldrig att jag skulle hinna bli färdig med det jag faktiskt hann. Så känslan var extra skön när jag tidigare idag ställde mig på perrongen för att åka hem. Mot semestern. 


Och jag startade faktiskt redan vid lunchtid. Eftersom jag kört ett långt kvällspass igår kväll för att hinna bli klar med en jobbgrej. Och för att jag kopplade upp datorn redan sju imorse och fortsatte. Och för att jag bokat klipptid på eftermiddagen...







Och ja, min semester börjar inte på måndag. Den börjar i exakt samma ögonblick som jag stänger ner datorn sista arbetsdagen inför semestern. På fredagen. Den känslan alltså. Den är oslagbar.




Fyra långa semesterveckor ligger framför mig. Tjohooooo!!!
Bara tanken på det gör att det är helt ok att det i skrivande stund tokregnar...




Inga kommentarer: