söndag 3 juli 2016

Kultur, raggarbilar och tågåkning



Jag har alltid tyckt om att åka tåg. Ända sen jag var liten och varje sommar åkte på sommarsemester via tåg med familjen, 15 timmar enkel resa.



Kanske därför jag står ut med att tågpendla en timme en enkel resa varje dag till jobb? 



Men visst är det lite konstigt att jag knappt hinner börja min semester förrän jag befinner mig på ett tåg igen... Det slår aldrig fel.








Som idag. 



När maken, Loppan och jag satte oss på tåget efter att ta trädgårdsinspirerat oss. 
Vi skulle nämligen vara lite kulturella på söndagseftermiddagen. 









Och då passar det väl alldeles utmärkt med att tågfika med lite raggarbilar. 



Vårt kulturella äventyr kommer i ett eget inlägg. Eller två. 



Nu ska jag fortsätta njuta av att klockan är mycket och jag inte behöver gå och lägga mig för väckanklockan kommer INTE att ringa strax efter fem imorgon bitti. Tjohoooo! 




Inga kommentarer: