söndag 26 juni 2016

Sommar, sommar, sommar...



Oj vilken magisk midsommarhelg! Medan det var åska och hällregn och oväder på hemmaplan hade vi 30 grader och strålande sol hela midsommarhelgen. 








Men medan jag landar, sorterar tvätt och går igenom en drös bilder, tipsar jag om att Sommarpratarna har börjat på radion.


Jag lade mig på soffan och lyssnade ikapp de två avsnitt som sänts och jag rekommenderar speciellt det första programmet med David Lagercrantz. Dels för hans prat, som var en intressant skildring av en uppväxt i skuggan av en berömd, och något excentrisk, far. Men mest för hans musikval. Ojojoj, vad det var klockrent i min smak. Det blir till att göra en spotifylista på den. 


Programmet hittar du här: Sommar med David Lagercrantz.


Och (ett urval av) låtlistan här nedan:



Guillemots  - I Don´t Feel Amazing Now

Cat Stevens - Father and Son

Michael Kiwanuka - Home Again

Randy Newman - It´s Lonely At The Top

Van Morrison, The Chieftains - Carrickfergus

Tom Waits - Time

Nina Simone - Take Me To The Water




Alldeles perfekt musik för att ligga och slölyssna på när man precis kommit hem från en intensiv midsommarhelg. Söndagseftermiddagsmusik. Tack, David!




Inga kommentarer: