onsdag 19 augusti 2015

129 dagars nedräkning?!


Att butiker börjar julskylta allt tidigare varje år är väl allmänt känt. Fast jag brukar förundras mer över hur tidigt folk i sociala medier börjar blogga och instagramma om julen och jullängtan och glöggdrickande och lussebullebak.
 
Det sistnämnda slog nog rekordet i år. Den 17 augusti läste jag första inlägget om jullängtan på instagram. 17 AUGUSTI?! Om jag inte räknat rätt så är det 129 dagar till julafton från den 17 augusti.
 
Ehr..?
 
Bevare mig väl. Det är sommar! Det är fortfarande sommar! Bara så ni vet. Och julen ligger en evighet fram i tiden. Och jag har inte den minsta tanke på jul och kyla och mörker.
 
Fast barnen pratade i och för sig om snögubbar imorse på väg till skolan...
 
 


 
 
Och bara för att behålla sommarkänslan och mota bort ev jul- och vinterbilder från näthinnan bildbombar jag sommarbilder från pinterest.com.
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer: