fredag 2 maj 2014

Inget för ljudöverkänsliga

Jag är medveten om att jag har ett ganska bestämt rörelsemönster. Eller ljudligt. Eller vad man nu ska kalla det. Jag har under åren fått höra att jag "går med väldigt bestämda steg" dvs det hörs när jag kommer gåendes. Jag har vidare fått höra att jag "knapprar väldigt högljutt och snabbt" på ett tangentbord när jag arbetar. 

Hrmm... Ja kanske det. Jag har kanske oftast bråttom. När jag går och när jag arbetar.
Men idag har jag minsann fått höra att jag dessutom - tydligen - bläddrar väldigt fort och högljutt i en tidning. Japp. Ni läste rätt. Jag bläddrar tydligen väldigt fort och högljutt i en tidning. 


(bild via pinterest.com)


Satt och jobbade på biblioteket (en fördel med att jobba hemifrån) och under min "lunchpaus" passade jag på att bläddra i några inredningstidningar i bibliotekets tidningshörna. Och ja, jag tror att det gick ganska fort, för dels ville jag hinna med så många tidningar som möjligt så jag kunde fortsätta jobba, dels scannar jag ganska fort vad jag är intresserad av och dels innehåller inredningstidningar väldigt många annonssidor som jag inte är intresserad av. 

Plötsligt hör jag någon harkla sig bakom mig. "Det var värst vad du bläddrar fort och högljutt! Det är väldigt störande! Det låter väldigt högt!"

Eh..?

Hur bläddrar man ljudlöst i en tidning? Jag bara undrar. Men ja, jag gjorde mitt bästa att fortsätta bläddra lite tystare men jag tror inte jag lyckades nåt vidare för mannen som klagat reste sig så småningom och lämnade tidningshörnan. Det gjorde jag med. För jag hade just läst klart. Snabb som jag är.

Sen gick jag med högljudda och bestämda steg tillbaka till min dator. Som jag knapprade väldigt högt och fort på.



Inga kommentarer: