söndag 16 februari 2014

Långkok och schyssta brön



Igår testade jag att för första gången göra pulled pork. Det gäller att ha både tålamod och tid för snacka om långkok. På receptet stod det ca 8 timmar, jag tror att jag gav upp strax efter sju timmar. Men det var bara för att jag skulle få in hamburgerbröden i ugnen. 

Japp. Jag gjorde hembakta hamburgerbröd igår. Också för första gången. Men definitivt inte sista. Jisses så goda de blev! Den hemgjorda coleslawn var inte dum den heller. Men hur smakade den dragna grisen då, undrar ni kanske? Nja, jag vet inte om det var för att ögat lurade mig, men jag tyckte väl att det var så där. Dubbelklicka på bilden så syns det tydligare. Jag tycker att köttet visuellt påminner om makrill i tomatsås! Galet, jag vet, för det smakade definitivt inte så, men... nej, det var inte så gott som jag föreställt mig det. 

Men jag ger inte upp. Jag kommer testa igen. Fast med annan kryddning. 

Och hamburgerbröden, de kommer jag som sagt definitivt göra igen. Här är receptet. 


Inga kommentarer: