lördag 15 februari 2014

Boktips - mat & trädgård!

Häromdagen när barnen och jag var på biblioteket för att lämna tillbaka försenade böcker låna nya böcker till dem passade även jag på att låna några böcker. Jag brukar sällan hinna läsa de böcker jag lånar till mig själv, men just de här tre böckerna har jag redan läst från pärm till pärm både en och två och tre gånger.




Jag tror minsann att alla tre hamnar på min önskelista för jag kommer vilja bläddra många gånger till. 





SYSTRARNA EISENMANS MINGELMAT
av
Lisa & Monica Eisenman


Jisses, så mycket gott! Jag som älskar att både tillaga och äta plockmat blir alldeles kollrig när jag bläddrar i denna. Här finns allt! Tapas, småsnittar, afternoon tea godsaker... allt! 





Åh... jag dör så mycket frestelser!




AFTERNOON TEA
av
Liselott Forslin & Jan Gradvall





Och apropå frestelser så är även denna boken full av såna. Och inte bara på smarriga godsaker utan även fina miljöer. 




Och en alldeles ljuvlig tekanna om skulle kunna få mig, som egentligen föredrar kaffe, att bli tefrälst. 




Och då passar det ju alldeles strålande med att det finns en teskola i boken. 
Jag har redan lärt mig att man att man inte lägger tepåsen i en kopp varmt vatten. För att få bästa smak ska man lägga tepåsen i koppen först och sen hälla på vatten. 

Det kanske alla visste redan, men för mig var det nytt. Men så är jag ju heller ingen van tedrickare.




UTE BLIR INNE
av
Braun, Strandqvist Klein & Roos


Och här är sista tipset. Jag bläddrar och bläddrar och bläddrar och hittar nya detaljer hela tiden. Och driver maken till vansinne med alla mina trädgårdsprojektsidéer. 


Inga kommentarer: