måndag 11 november 2013

Även hos mig



Har läst om pepparkaks- och lussekattsbak och glöggdrickande i bloggvärlden sen några veckor tillbaka. Jag har till och med sett att det på vissa håll redan tagits in granliknande växter. Och jag har förfärats. Visst, alla gör precis som man vill och jag behöver ju inte läsa just de bloggarna eller just de inläggen. Om det nu stör mig. Men. Jag stör mig inte så mycket att folk är otåliga, det som stör mig att jag riskerar bli mätt på julen innan den ens börjat. Som jag blev på halloween.

Men.

Sedan några dagar tillbaka står det här fina sällskapet på bänken i vårt kök. Loppan kunde inte hålla sig och ville så gärna pyssla. Och nu har jag inte hjärta att plocka undan det. Det sötaste luciatåget jag sett.

Så ja. Även här.




Men glöggen får vänta. Och granen. Pepparkakor har vi redan ätit... 


Inga kommentarer: