söndag 16 juni 2013

IKEA-klänning!

Har länge haft den här länken i min favoritmapp och äntligen fått tummarna loss att testa. En klänning från Ikea, hur coolt låter inte det? Eller ja, mönstret och inspirationstipset kommer från Ikeas Livet Hemma-sida.


Hur lätt som helst. För min lilla Loppa som normalt drar storlek 122 använde jag beskrivningen ovan fast sydde in den ungefär tre centimeter i varje sida, eftersom både hon och jag tyckte den var lite väl vid och stor i ärmhålen. Med 48 cms längd blir det mer en tunika än en klänning, så nästa gång gör jag den nog tio cm längre. Loppan som har bestämda idéer om sina kläder piffade den med ett bälte och jag kan inte annat än hålla med henne om att det blev fint.

Bildbevis? Ja, så småningom. Just nu har hon sprungit iväg med den på sig och vägrar fotograferas. Under tiden passar jag nog på att sy ytterligare en. Det här var kul!

Inga kommentarer: