söndag 10 juni 2012

Skafferirens


Bild från ikeahemma
Rensar skafferi och konstaterar för miljonte gången att jag har en tendens att hamstra vissa livsmedel. Är det inte florsocker, flagad mandel och blockchoklad så är det citroner, bananer eller päron. Idag konstaterar jag att jag har vääääldigt många paket risottiris. I och för sig vansinnigt gott, men det är inte så ofta jag tar mig tid att tillaga det. Kanske därför jag har så många oanvända paket? Hrm... Konstaterar vidare att jag har mängder av vita bönor, kidneybönor, röda linser och andra bönor som jag knappt hört talas om. Ännu mindre vet vad jag ska använda dem till. Och hur de hamnat i mitt skafferi.

Utöver detta så har jag väldigt mycket kanel. Överallt i skafferiet! Eftersom jag lyckats välta ut en stor påse (vad var det jag sa om att hamstra?!) kanel på en av hyllorna.

Så nu har jag dammat bort en massa kanel, funderat över vad jag ska laga av alla dessa bönor och hur i hela fridens namn jag ska hinna med nånting annat än att laga mat framöver om jag ska laga risotti av allt risottiris. Suck.

Nån som har lust att komma på middag hos mig? Kan bli väldigt spännande kulinariska upplevelser. 

1 kommentar:

Anna sa...

Smiles matkasse? med hemleverans?
vem skulle inte bli glad för florsocker, arborioris, bananer, kanel, otaliga bönor och choklad.

kan man följa dig på Pinterest eller??