onsdag 27 juni 2012

Pysseltips för barn

Uppehållsväder och äntligen kunde jag testa det här pysseltipset jag fick med mig från dotterns dagisfröknar tidigare i våras.


Allt som behövs är en "gammaldags" bakpensel och en burk vatten. Och betongplattor eller asfalt. Dvs man ska befinna sig utomhus. Jag använder silikonpenslar sen en tid tillbaka när jag bakar (oslagbara!) och det verkar som det tagit mer och mer över för det var himla svårt att hitta den här sorten i butik. Men jag lyckades och i eftermiddags fick dottern testa.


Tadaa!!!


Kolla, perfekt att måla på betongplattorna med!





Nackdelen (eller fördelen beroende på hur pass estetiskt sinne man har) är att det blir förgänglig konst. Torkar efter en stund. Men då kan man med fördel börja om från början!


Dottern i full gång.


Apropå pyssel så är här ett annat pyssel. Som dottern gjort på dagis. En barkbåt med segel och flagga. Ops, kanske hög tid att ta bort de där ljuslyktorna som känns lite väl juliga...

Ett annat pysseltips, som kanske passar bättre för regniga inomhusdagar är det här. Vet inte hur många blad vi skrivit ut de senaste dagarna.


1 kommentar:

Anna sa...

gullungen!
sådana dära penslar blir så otäcka, blä! hemma hos mormor och morfar brukar barnen måla deras hus i vatten med samma penslar :)