måndag 2 augusti 2010

Draperat

Det blev inget tyg på Ikea den där gången. En del av tyger var antingen mycket tunnare än jag väntat mig eller så såg mönstret på tyget helt annorlunda ut i verkligheten. Och eftersom jag skulle ha elva meter, ville jag verkligen vara övertygad om att jag fick rätt tyg.

Men nu är projektet genomfört. Och så här blev resultatet.

I mitt förråd, hänger numera draperier framför lagerhyllor från Ikea (vitmålade, såklart!). Allt det röriga där bakom syns inte. Det är visserligen just nu sorterat och iordningsställt, men icke desto mindre rörigt. För ögat.

På andra väggen hänger samma konstruktion.

Vilket tyg det blev? Fyra styck duschdraperier (!) á 49,50 från Ikea! Tadaaa!!!

Nu kan jag ha dörren öppen till förrådet utan att skämmas. Underbart!

3 kommentarer:

Gottegrisen sa...

Jag ska ha duschdraperier i åtanke när det är dags för oss att ta tag i i vårt förråd. Vi vill också dölja så vi slipper skämmas eftersom man måste gå därigenom för att komma till gästrummet.

Anonym sa...

Smart!!! Snyggt blev det med=D Kram Milla

♥ mamman i huset ♥ sa...

Smaaaaaaaaart!