torsdag 29 april 2010

Drömträdgård och trädgårdsdrömmar

Ljuvlig trädgårdsinspiration från Bobedre. Bilder från trädgårdsdesignern Anders Mårtenssons trädgård i Limhamn, utanför Malmö. Åh, så fint! Enkelt och stilrent. Jag kan flytta in direkt!





Tittar man närmare på en av bilderna, så hittar man nåt som snart även finns i min trädgård. En variant på det, i alla fall. Ett av sommarens trädgårdsprojekt.

Det finns även nåt som redan finns i min trädgård. De fyrkantiga cementkrukorna. Jag är supernöjd med dem och de har klarat stå ute året om flera år på rad nu.

Allt det andra drömmer jag om.

1 kommentar:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Men, jag trodde först att bilden var ifrån er gård!

Allt är supersnyggt och ger mig faktiskt enormt med inspiration inför sommaren. Grus är bra, plattor är bra, krukor är bra - framförallt norr om odlingsgränsen där buskar och träd inte fungerar lika bra...

Kram!