torsdag 5 februari 2009

Familjens flitigast förekommande fraser

- Nä men, nu är tvättkorgen full igen!! - Är grinden stängd? - Vad har ni gjort idag, då? - Kissa!!! Tvätta händerna!!! - Åh, vad trött jag är... - Mammmaaaa!!!! - Aja baja! Inte röra! Det är storebrors! - AJ AJ AJ! Inte stoppa i munnen! Nej! INTE STOPPA I MUNNEN! - Maten är fääärdig! - Vi behöver köpa mer mjölk, den är slut igen. - Imorgon är det fredag! Nej visst ja, den sista meningen sägs visst bara en gång i veckan. Men det känns som om den sägs oftare... Asch, jag säger det igen; Imorgon är det fredag! Fredag! Fredag! :-)

4 kommentarer:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Tack kära kära du för att jag fick skratta. Och för att ni har det exakt som vi. MEN hos oss säger vi även: "Nä, nu får ni sluta. Nog måste ni väl kunna vara vänner."

Nu är dock maken ledig i 4 dagar efter att ha jobbat tokmycket och då ska det till att bli "kvalitetstid" syskonen emellan. Det ska vi vuxna se till!

Är det verkligen fredag imorgon? Det känns som om det var i förrgår som jag såg Kevin på sta'n.

Kram!

Cajsa sa...

Hihihihiii...jag känner igen mig!Vill bara lägga till en: Vill ni ha blodpuding eller makaroner med korv? Ha en trevlig helg!

Petra C sa...

Lovar du att det är fredag imorgon???

Anonym sa...

Hej! Snubblade in här och fick mig ett gott, igenkännande skratt. Trevlig helg! /Pernilla